Blogbejegyzések
Nyelvészeti írások az olvasási (és írás-) nehézségekről: tudományosan, de érthetően.
Beszámolók az integratív foglalkozásokon tapasztalt eredményekről.
Hírek, aktualitások.
Mikulásoztunk :-)
Mikulásra körülbelül 10-12 foglalkozáson voltunk túl azokkal a tanulókkal, akikkel szeptemberben kezdtük az elektronikus írástechnikát. Most két-két rövid felvételt teszek közzé az érintettek engedélyével.
Több szülővel találkozom, akinek második-harmadik-negyedik osztályos a gyermeke, és aggódik érte, mert nyögve-nyelve megy neki az olvasás. Hogyan fog így önállóan tanulni? Egyre nehezedik az iskolai tananyag... És egyáltalán: mindenki érzi, hogy az olvasási készség milyen fontos szükségletünk az életben. Vannak tipikus problémák, amelyeket ezek a...
Black Friday és nyereményjáték!
Az alábbi bejegyzést a mai napon, november 26-án éjfélig megosztók között kisorsolunk egy 3+1 előadásból álló ajándékcsomagot! A sorsolást és annak eredményét videófelvételen tekinthetik meg az érdeklődők advent első vasárnapján. (A nyertest természetesen elektronikus levélben is értesítjük.)
Hallja, de nem érti?
Nem mindegy, hogy a gyermek nem hallja, nem észleli, vagy nem érti a beszédet - a hallás, a beszédészlelés (idegen szóval: percepció) és a beszédmegértés ugyanis a beszédfeldolgozás különböző, egymásra épülő lépcsőfokai. Azért tartom szükségesnek, hogy ezzel a témával hangsúlyosan foglalkozzunk, mert egyes kutatások szerint az olvasási zavarok...
Kézzel vagy géppel?
Jó tíz éve téma már, mind a sajtóban, mind a médiában, hogy szükség van-e egyáltalán modern világunkban a folyóírás elsajátítására. Amikor úgyis mindenütt számítógépet használunk... Hírek keringenek arról, hogy Amerikában egyes helyeken már nem is tanítják az iskolában a folyóírást, csak a tízujjas vakírást. (Ennek a mondatnak az utolsó tagmondata...
Arról már többször írtam, hogy miért pont a balett, vagy miért pont az elektronikus írástechnika... De miért pont a mese? A magyar népmese napja margójára:
A kutatók éjszakájára...
A legtöbb intézményben ma ünneplik a kutatók éjszakáját. Rendhagyó módon idén kivételesen nem hangzó előadást tartok, hanem a valamikori doktori disszertációm téziseit osztom meg kedves olvasóimmal. Ugyanis a téma nemhogy elavulóban lenne, de talán időszerűbb, mint bármikor is volt...
Jobb olvasóvá válni olvasásgyakorlás nélkül? Igen!
Hogyan olvasunk?
Az alábbi kis bejátszás egy kb. 30 perces videóanyag bevezetője/ráhangolója.