Kedves Olvasóim!
Akik szeretnék nyomon követni azt a terápiás folyamatot, amiről korábban ezen az oldalon is elkezdtem írni (konkrétan: egy szorongásos hátterű diszlexiás, diszgráfiás kislánnyal folytatott meseterápiás foglalkozássorozatról), a jövőben a diszlexia.blog.hu blogoldalamon tehetik meg.
Blogbejegyzések
Nyelvészeti írások az olvasási (és írás-) nehézségekről: tudományosan, de érthetően.
Beszámolók az integratív foglalkozásokon tapasztalt eredményekről.
Hírek, aktualitások.
2023. március 6-án Somosi Melinda, a Beszédmumus szerkesztője készített velem interjút. Az interjúban a szelektív mutista gyermekekről beszélgettünk, ahol elmondtam azokat a tapasztalataimat, amelyeket korábbi kutató- és terápiás munkáim, valamint a jelenlegi integratív diszlexia-terápiás munkám kapcsán tapasztaltam. A kb. félórás beszélgetés itt...
Tíz(láb)ujjas gépírás
Avagy: A módszertani kreativitás határai...
Betűbalett a meskete.hu-n!
Kedves Olvasóim és az Integratív Diszlexia-terápia iránt Érdeklődők!
Mostantól a blog.hu-n is megtalálod a bejegyzéseimet:
Korábban írtam már arról, hogy a diszlexiának/diszgráfiának gyakori viselkedéses következménye lehet a szorongás (l. itt: https://www.diszterapia.hu/l/diszlexia-es-viselkedeszavar/). Figyelem! A szorongás sokféle további viselkedésbeli anomáliát vonhat maga után! Nagyon fontos, hogy itt most egyik esetben sem az idegrendszer éretlenségéről van szó,...
Diszlexiás vagy? Járj balettra!
Rögtön az elején szeretnék eloszlatni egy esetleges félreértést: én magam nem voltam, nem vagyok diszlexiás. Szerencsés módon kiváló nyelvi készségekkel vettem az akadályokat már első iskoláséveimben is. De amit a balettórákon való részvételem kapcsán a saját "bőrömön" megtapasztaltam, az ugyanúgy érvényes bárki másra is, és most - immár nyelvész...
Ajánlom figyelmükbe az alábbi tanulmányomat az Egészségügyi Innovációs Szemle 2. évfolyamának 1. számában:
A mozgás és a nyelvhasználat kapcsolatáról
Ebben a bejegyzésben csak egy rövid példát szeretnék leírni azzal kapcsolatban, milyen fontos szerepe van a mozgás fejlődésének a nyelvi és gondolkodási képességek kibontakozásában. (Itt megjegyzem, hogy a nyelvi képességek/készségek közé nemcsak a beszéd tartozik, ami általában erről a fogalomról legelőször eszünkbe jut, hanem az olvasás és az...
Egyre gyakrabban találom magam szemben azzal a jelenséggel, hogy a hozzám járó diszlexiás, diszgráfiás gyerekek az iskolában talán nem is a tanulási nehézségeiktől szenvednek igazán, hanem az annak nyomában kullogó megaláztatottságtól. Sajnos ennek az érzésnek az állandósulásához gyakran mind a pedagógusok, mind a gyerektársak aktívan hozzájárulnak...