Blogbejegyzések 

Nyelvészeti írások az olvasási (és írás-) nehézségekről: tudományosan, de érthetően.

Beszámolók az integratív foglalkozásokon tapasztalt eredményekről.

Hírek, aktualitások.

Kedves Olvasóim!
Akik szeretnék nyomon követni azt a terápiás folyamatot, amiről korábban ezen az oldalon is elkezdtem írni (konkrétan: egy szorongásos hátterű diszlexiás, diszgráfiás kislánnyal folytatott meseterápiás foglalkozássorozatról), a jövőben a diszlexia.blog.hu blogoldalamon tehetik meg.

2023. március 6-án Somosi Melinda, a Beszédmumus szerkesztője készített velem interjút. Az interjúban a szelektív mutista gyermekekről beszélgettünk, ahol elmondtam azokat a tapasztalataimat, amelyeket korábbi kutató- és terápiás munkáim, valamint a jelenlegi integratív diszlexia-terápiás munkám kapcsán tapasztaltam. A kb. félórás beszélgetés itt...

Rögtön az elején szeretnék eloszlatni egy esetleges félreértést: én magam nem voltam, nem vagyok diszlexiás. Szerencsés módon kiváló nyelvi készségekkel vettem az akadályokat már első iskoláséveimben is. De amit a balettórákon való részvételem kapcsán a saját "bőrömön" megtapasztaltam, az ugyanúgy érvényes bárki másra is, és most - immár nyelvész...

Ebben a bejegyzésben csak egy rövid példát szeretnék leírni azzal kapcsolatban, milyen fontos szerepe van a mozgás fejlődésének a nyelvi és gondolkodási képességek kibontakozásában. (Itt megjegyzem, hogy a nyelvi képességek/készségek közé nemcsak a beszéd tartozik, ami általában erről a fogalomról legelőször eszünkbe jut, hanem az olvasás és az...

Egyre gyakrabban találom magam szemben azzal a jelenséggel, hogy a hozzám járó diszlexiás, diszgráfiás gyerekek az iskolában talán nem is a tanulási nehézségeiktől szenvednek igazán, hanem az annak nyomában kullogó megaláztatottságtól. Sajnos ennek az érzésnek az állandósulásához gyakran mind a pedagógusok, mind a gyerektársak aktívan hozzájárulnak...