Blogbejegyzések 

Nyelvészeti írások az olvasási (és írás-) nehézségekről: tudományosan, de érthetően.

Beszámolók az integratív foglalkozásokon tapasztalt eredményekről.

Hírek, aktualitások.

A tanulási problémáknak, így a diszlexiának is mindig vannak viselkedésbeli következményei. Ennek egyik oka az, hogy a gyermek nem azt a látványos dicséretet, szinte tapintható büszkeséget, vagy az alapvető, biztonságos, elfogadó szeretetet kapja vissza a pedagógustól vagy a szülőtől, amire ő is ugyanúgy vágyik, mint bármelyik más gyermek... Tehát:...

Mire jó a betűk leképezése a saját testünkkel (diszlexia, diszgráfia esetén)? Úgy is mondhatnám: mit bolondítom itt a gyerekeket ezzel a balettozással, amikor írni meg olvasni kellene megtanulniuk? A következő pár sorban röviden azt szeretném elmagyarázni, mekkora fontossága van annak, hogy a kisebb gyerekeknek először nagymozgásokon keresztül...

Fel a kezekkel, aki autodidakta módon (esetleg ráadásul valamilyen internetes programmal) tanult meg tíz ujjal vakon gépelni! De olyan készségszintre gondolok ám, amelynek a sebességével csaknem utolérhető egy lassú élőbeszéd. Őszintén megmondom: mi, szaktanárként (és ez nagyon fontos, tehát még egyszer: gépírástanár szakos pedagógus-diplomával)...

Ebben a bejegyzésben összefoglalom, hogy a tízujjas vakírás (más néven elektronikus írástechnika, röviden gépírás) miért hasznos tudás, és főleg miben segíti a diszlexiás, diszgráfiás gyerekeket. Írásomból kiderül az is, miért ártalmas a kétujjas "pötyögés" (ezt most általánosítva mondom: bárki számára), és bízom benne, sokan döntenek majd úgy,...

Egy volt hallgatómmal, Károlyi Enikővel csináltunk egy nagyon érdekes kutatást, még két évvel ezelőtt. Sokat kellett várni az eredmények közzétételére, de megérte. A tanulmány végül a doktori témavezetőm, Gósy Mária Széchenyi-díjas professor emeritus 70. születésnapja alkalmából készített kötetben jelenhetett meg, a Sokszínű beszédtudományban. A...

2022. június 17-én megtartottuk az alsó tagozatos csoportjaim évzáró bemutatóját, és ezzel kétségtelenül kezdetét vette a nyári szünet az integratív diszlexia-terápiában is. Ebben a különleges kis műsorban a kicsik számot adhattak arról, mennyit fejlődtek azok a részképességeik, amelyek az olvasás és írás elsajátításához, illetőleg későbbi...

Aki szeretett volna, de mégsem tudott részt venni a Magyar Nyelvtudományi Társaság Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szervezetének 2022. május 10-i előadásán, az visszanézheti az alábbi linkről. A kivetítő sajnos nem látszik rajta, ezért a ppt-m egyes részleteit alább külön mellékelem.

A Magyar Nyelvtudományi Társaság Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szervezetének soron következő tudományos-ismeretterjesztő előadása kerül megtartásra holnap, 2022. május 10-én. Ezzel az eseménnyel kapcsolatban készített velem interjút Nagyvátiné Szakács Mónika, a nyíregyházi Best FM Rádió vasárnap reggeli beszélgetős műsorában.